ISO 9001 - Manažment kvality

ISO 9001 je medzinárodná norma zameraná na manažment kvality, aplikovateľná na akúkoľvek organizáciu z ktoréhokoľvek sektora a oblasti. Je to hlavná norma podľa ktorej sa spoločnosti certifikujú, aj keď certifikácia nie je povinná požiadavka normy.
Je založená na ôsmych princípoch manažmentu kvality:

  • Zameranie na zákazníka
  • Vedúce postavenie
  • Zapojenie ľudí
  • Procesný prístup
  • Systémový prístup k manažmentu
  • Neustále zlepšovanie sa
  • Na faktoch založené rozhodovanie
  • Navzájom prínosné dodávateľské vzťahy

Aké kľúčové výhody prináša zavedenie ISO 9001?

  • zvýšenie príjmov a podielu na trhu vďaka rýchlej a flexibilnej reakcii
  • zvýšená efektivita vo využívaní zdrojov prispieva k zvýšeniu spokojnosti zákazníka
  • zvýšenie zákazníckej lojality vedie k opakovanému vráteniu sa zákazníka
  • vzájomne prospešné dodávateľské vzťahy
  • väčšie porozumenie a motivácia ľudí k cieľom spoločnosti
  • motivovaní a zaviazaní ľudia v organizácii
  • nižšie náklady a kratšie doby cyklu vďaka efektívnemu využívaniu zdrojov
  • schopnosť koncentrovať sa na kľúčové procesy

Pre viac informácií o norme ISO 9001 kliknite na sekciu FAQ.